Správa nemovitostí REAL s.r.o. nabízí komplexní služby, s působností v celé ČR, pro české i zahraniční klienty, kteří potřebují transparentním a nejvýhodnějším způsobem prodat svůj majetek, a to je formou dražby.

Základní informace

Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí.

Veškeré poradenství s dražbou související je však zdarma.

Samozřejmostí je naprostá diskrétnost, ochrana zájmů klienta a příslušných informací.

V případě Vašeho zájmu o prodej majetku veřejnou dražbou je první podmínkou sepsání ,,Smlouvy o provedení dražby“.

Provize za zprostředkování

Specializujeme se na provádění veřejných dražeb. Výkon činnosti dražebníka je novou podnikatelskou činností, která se provádí za odměnu a proto nabízíme za zprostředkování dobrovolných dražeb provizi a to podle individuálního případu.

Obecně o dražbách

Zákon č. 26/2000 Sb. o veřejných dražbách ve znění novel, upravuje veřejné dražby dobrovolné a nedobrovolné.

Ve veřejných dražbách dobrovolných dává možnost vlastníkům, likvidátorům a správcům konkursních podstat, aby touto transparentní zákonnou cestou dosáhli zpeněžení svého majetku.

Prostřednictvím veřejných dražeb nedobrovolných může věřitel uspokojit své pohledávky mimosoudní cestou z majetku dlužníků. Touto cestou je možno prodat majetek, který je zastaven, například zajištěn u nemovitostí zástavním právem, a to jak majetek dlužníka, tak i osoby, která zajišťovala zástavním právem svůj majetek pro jiného dlužníka.

Dražit lze nyní jak věci movité tak věci nemovité s tím, že vlastnictví k předmětu dražby přechází z původního vlastníka na vydražitele příklepem licitátora za podmínky, že je zaplacena cena.

Náklady dražby jsou hrazeny až z jejího výtěžku. Odměna dražebníka je sjednávána individuálně a je limitována jen u konkursů, kde může být dohodnuta cena maximálně 10% z ceny dosažené vydražením. Zálohujeme veškeré náklady spojené s dražbou s ohledem na častý nedostatek finančních prostředků u konkursních správců i likvidátorů. Jedná se například o náklady za znalecký posudek, zveřejnění v tisku i na centrální adrese, tvorby základní dokumentace, informačního memoranda, přímé oslovení potenciálních zájemců, prohlídky, jednání s investory apod..

Dobrovolné dražby

V tomto případě jde o veřejné dražby prováděné zpravidla na návrh vlastníka, případně likvidátora a správce konkursní podstaty.

Dobrovolné dražby budou využívány zejména v souvislosti se zákonem o konkursu a vyrovnání, kde je stanoveno, že konkursní podstatu lze zpeněžit veřejnou dražbou nebo prodejem mimo dražbu. V zájmu konkursních věřitelů je, aby konkursní podstata byla zpeněžena maximálně výhodně a z tohoto důvodu je vhodné postupovat právě cestou veřejné dražby.

Předmětem dobrovolné dražby může být movitá i nemovitá věc, případně i podnik nebo jeho organizační složka, převoditelná majetková práva s výjimkou práv z duševního vlastnictví a soubor věcí anebo práv.

Realizací dobrovolné dražby (přechodem vlastnictví) nezanikají věcná břemena ani zástavní práva na předmětu dražby váznoucí, s výjimkou zástavních práv k věcem v konkursní podstatě, u nichž bylo uplatněno právo na oddělené uspokojení.

Vlastnictví k předmětu dražby přechází k okamžiku příklepu za podmínky, že byla řádně a včas zaplacena vydražená cena.

Nedobrovolné dražby

Jde tu o dražby prováděné bez souhlasu vlastníka, na návrh dražebního věřitele, tj.:

  • zástavního věřitele
  • věřitele pohledávky zajištěné omezením převodu nemovitosti
  • věřitele pohledávky zajištěné zadržovacím právem
  • správce daně
  • správy sociálního zabezpečení nebo
  • zdravotní pojišťovny, jejichž pohledávky jsou přiznány vykonatelným rozsudkem, rozhodčím nálezem nebo notářským zápisem.

Bylo-li zástavní právo k nemovitosti vloženo či zapsáno do katastru nemovitostí před nabytím účinnosti zákona o veřejných dražbách, a učinil-li zástavní věřitel podle ustanovení § 36 odst. 2 zákona o veřejných dražbách čestné prohlášení ve formě notářského zápisu o tom že má vůči dlužníkovi splatnou pohledávku, z níž není plněno, a která je zajištěna tímto zástavním právem, lze na základě těchto skutečností provést nedobrovolnou dražbu. V takovém případě tedy není nutné mít k dispozici exekuční titul.

Věcná břemena přechodem vlastnictví na vydražitele zůstávají nedotčena, z předkupních práv zaniká pouze předkupní právo zřízené smlouvou (to lze uplatnit pouze v průběhu dražby), zákonná i spoluvlastnická předkupní práva působí vůči vydražiteli.

Dále zaniká zástavní právo zajišťující nejstarší přihlášenou pohledávku a všechna zástavní práva z hlediska svého vzniku mladší.

Informativní ceník

Základní informace o nákladových položkách spojených s dražbou a provize:

  • provize dražebníka se pohybuje dle povahy dražby (od 4% až 10%)

náklady:

  • zpracování kompletní agendy dražby
  • poštovné, kolkovné
  • vypracování znaleckých posudků
  • notářské poplatky
  • pronájem dražební místnosti
  • inzerce, reklama
  • náklady na zveřejnění na internetu a centrální adresy
  • náklady na právní služby
  • náklady na cestovné
  • dokumentace předmětu dražby
  • náklady na zajištění prohlídek předmětu dražby
  • pojištění odpovědnosti za škodu
  • odměna dražebníka
  • odměna licitátora
  • odměna ostatních spolupracovníků dražebníka
  • zpracování informačního memoranda
  • jednání s investory
  • náklady spojené s předáním předmětu dražby
  • apod..


Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí. V našem týmu je celá řada spolupracovníků, kteří splňují tyto náročné požadavky. Individuální přístup při jednání s konkrétními investory a naprostá diskrétnost patří k našim základním formám jakéhokoliv obchodního jednání.

Jako prodávajícího Vás jistě zaujme jedna z mnoha informací, která může vést k Vašemu rozhodnutí o prodeji dražbou. Touto skutečností například je, že cenou pro výpočet příslušné daně z převodu nemovitostí je cena dosažená vydražením (a ne cena znaleckého posudku) a poplatníkem daně z převodu nemovitostí v tomto případě není prodávající, ale vydražitel.

Naše společnost byla založena v roce 2003 na základě víceletých komplexních zkušeností se správou nemovitostí za účelem zajištění správy, údržby a oprav nemovitostí v Hodoníně.

Jsme spolehlivou společností, která si zakládá na seriózním přístupu ke svým obchodním partnerům.

Zajišťujeme komplexní správu nemovitostí v rozsahu stanoveném ve smlouvě a dle potřeb vlastníků nemovitosti. Správu provádíme v právních úkonech a jednáních jménem majitele na jeho účet na základě plné moci a v praktických činnostech, k nimž plné moci není třeba, jinými slovy provádíme za vlastníky nemovitosti vše potřebné tak, aby byli vlastníci co nejméně obtěžováni, aby byli se stavem a správou  svého majetku spokojeni.

Správa nemovitostí REAL s.r.o.
Plucárna 3560/1
695 01 Hodonín

tel./fax: 776 267 938, 518 351 818
spravanemovitostireal@seznam.cz

IČ: 26906121

Bankovní spojení: ČSOB, a.s.
č. účtu 184583801/0300

Firma je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně v oddílu C, vložka 43769

Datové schránky pro SVJ od 1.1.2023

V řadě oblastí jsou datové schránky již po řadu let běžně využívány. Pro mnohé vlastníky bytových domů z řad SVJ je to dosud neznámá oblast, bez které se docela dobře obešli. Od počátku příštího roku se ale i pro ně stává využívání datových schránek povinné. Co je důležité o nich vědět?

K čemu datová schránka slouží?

Datová schránka ukládá povinnost komunikovat jejím prostřednictvím s orgány veřejné moci, tedy městskými a obecními úřady, státním zastupitelstvím, policií i soudy, a více než deset let od jejího vzniku ji nyní používá přes milion uživatelů.
Povinné zřízení datové schránky pro SVJ s sebou nese některé benefity. Především zjednodušení komunikace s úřady a úsporu času, kdy není nutné vyzvedávat korespondenci na poště. Snadná je též archivace dokumentů – která je ale zpoplatněná.

Datová schránka bude zřízena automaticky

Používání datových schránek upravuje novela zákona č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů. Součástí novely je i rozšíření povinného okruhu uživatelů. Mezi nimi jsou nově zařazena i SVJ. Těm, kteří datovou schránku dosud nevyužívají, bude datová schránka zřízena od 1. ledna 2023 automaticky bez jejich žádosti. Jak a od koho se SVJ doví o tom, že jim byla DS zřízena? Do poštovní schránky jim bude doručen dopis s oznámením o zřízení datové schránky a s přihlašovacími údaji do ní.

Zřízení datové schránky je zdarma, některé související služby se platí

Zřízení datové schránky je zdarma, ale uchovávání dokumentů je zpoplatněno. Zprávy je možné například uložit do „trezoru“, jehož cena je podle počtu uložených zpráv od 120 Kč ročně (20 zpráv) po 29 500 Kč (5 000 zpráv). Stejně tak uživatelé zaplatí za odeslání zpráv dalším institucím, jako jsou banky, pojišťovny nebo třeba dodavatelé energií, ale i firmám či soukromým osobám. V těchto oblastech by tak mohl provoz datové schránky jednotlivým SVJ podstatně navýšit náklady.

Co je důležité o datové schránce vědět?

Datovou schránku je nutné pravidelně kontrolovat, zda do ní nepřibyly nové zprávy. Většina dokumentů se totiž považuje za doručené do deseti dnů i v případě, že si je z datové schránky nikdo nevyzvedne – tedy nepřečte. Pomoci hlídat nové zprávy pomůže notifikační e-mail nebo SMS zprávy, které si oboje snadno v systému nastavíte.
V případě SVJ je vhodné v rámci výboru poskytnout přístup do datové schránky určené pověřené osobě – členu výboru. Tato osoba bude mít za úkol sledovat docházející zprávy do datové schránky, archivovat je, případně předávat k vyřízení.
Již jsme zmiňovali výhodu placeného „trezoru“ pro archivování zpráv. Pokud si je tedy nechcete všechny ukládat mimo datovou schránku, zůstanou vám v „trezoru“. Pokud však tuto službu nebudete využívat, pak pamatujte, že do devadesáti dnech jsou přijaté zprávy automaticky mazány.

Pozor, některé dokumenty lze podávat pouze přes datovou schránku

Pro vlastníky datových schránek neplatí u některé komunikace s institucemi volba, zda budou využívat písemnou komunikaci se zasíláním poštou, nebo datovou schránkou. Například u SVJ majících povinnost podat daňové přiznání – pokud přes datovou schránku podání neučiní, může být SVJ udělena pokuta až do výše 50 tisíc Kč. Klasická forma papírového podání nebude přijata a finanční úřad bude vůči SVJ postupovat jako by přiznání nepodalo.

Jsou obavy z pokut oprávněné?

Podle informací SČMBD se až 15 % SVJ potýká s chybějícím vedením, komplikované tedy bude i sledování informací z datové schránky. Vzhledem k riziku pokut se pro tato SVJ situace ještě dále komplikuje. Obavy vzbuzuje i provoz těch SVJ, kde statutární orgány nevyužívají pro řízení provozu domu mailovou komunikaci, případně nemají internet.
Je bez diskusí, že nároky na výkon funkce předsedy i členů výboru obecně, stále stoupají. To se týká jak požadavků na odbornou znalost, tak i počítačové gramotnosti a orientaci v elektronickém prostředí.

© 2024
Správa nemovitostí REAL s.r.o.
i-servis.cz