Správa nemovitostí REAL s.r.o. nabízí komplexní služby, s působností v celé ČR, pro české i zahraniční klienty, kteří potřebují transparentním a nejvýhodnějším způsobem prodat svůj majetek, a to je formou dražby.

Základní informace

Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí.

Veškeré poradenství s dražbou související je však zdarma.

Samozřejmostí je naprostá diskrétnost, ochrana zájmů klienta a příslušných informací.

V případě Vašeho zájmu o prodej majetku veřejnou dražbou je první podmínkou sepsání ,,Smlouvy o provedení dražby“.

Provize za zprostředkování

Specializujeme se na provádění veřejných dražeb. Výkon činnosti dražebníka je novou podnikatelskou činností, která se provádí za odměnu a proto nabízíme za zprostředkování dobrovolných dražeb provizi a to podle individuálního případu.

Obecně o dražbách

Zákon č. 26/2000 Sb. o veřejných dražbách ve znění novel, upravuje veřejné dražby dobrovolné a nedobrovolné.

Ve veřejných dražbách dobrovolných dává možnost vlastníkům, likvidátorům a správcům konkursních podstat, aby touto transparentní zákonnou cestou dosáhli zpeněžení svého majetku.

Prostřednictvím veřejných dražeb nedobrovolných může věřitel uspokojit své pohledávky mimosoudní cestou z majetku dlužníků. Touto cestou je možno prodat majetek, který je zastaven, například zajištěn u nemovitostí zástavním právem, a to jak majetek dlužníka, tak i osoby, která zajišťovala zástavním právem svůj majetek pro jiného dlužníka.

Dražit lze nyní jak věci movité tak věci nemovité s tím, že vlastnictví k předmětu dražby přechází z původního vlastníka na vydražitele příklepem licitátora za podmínky, že je zaplacena cena.

Náklady dražby jsou hrazeny až z jejího výtěžku. Odměna dražebníka je sjednávána individuálně a je limitována jen u konkursů, kde může být dohodnuta cena maximálně 10% z ceny dosažené vydražením. Zálohujeme veškeré náklady spojené s dražbou s ohledem na častý nedostatek finančních prostředků u konkursních správců i likvidátorů. Jedná se například o náklady za znalecký posudek, zveřejnění v tisku i na centrální adrese, tvorby základní dokumentace, informačního memoranda, přímé oslovení potenciálních zájemců, prohlídky, jednání s investory apod..

Dobrovolné dražby

V tomto případě jde o veřejné dražby prováděné zpravidla na návrh vlastníka, případně likvidátora a správce konkursní podstaty.

Dobrovolné dražby budou využívány zejména v souvislosti se zákonem o konkursu a vyrovnání, kde je stanoveno, že konkursní podstatu lze zpeněžit veřejnou dražbou nebo prodejem mimo dražbu. V zájmu konkursních věřitelů je, aby konkursní podstata byla zpeněžena maximálně výhodně a z tohoto důvodu je vhodné postupovat právě cestou veřejné dražby.

Předmětem dobrovolné dražby může být movitá i nemovitá věc, případně i podnik nebo jeho organizační složka, převoditelná majetková práva s výjimkou práv z duševního vlastnictví a soubor věcí anebo práv.

Realizací dobrovolné dražby (přechodem vlastnictví) nezanikají věcná břemena ani zástavní práva na předmětu dražby váznoucí, s výjimkou zástavních práv k věcem v konkursní podstatě, u nichž bylo uplatněno právo na oddělené uspokojení.

Vlastnictví k předmětu dražby přechází k okamžiku příklepu za podmínky, že byla řádně a včas zaplacena vydražená cena.

Nedobrovolné dražby

Jde tu o dražby prováděné bez souhlasu vlastníka, na návrh dražebního věřitele, tj.:

  • zástavního věřitele
  • věřitele pohledávky zajištěné omezením převodu nemovitosti
  • věřitele pohledávky zajištěné zadržovacím právem
  • správce daně
  • správy sociálního zabezpečení nebo
  • zdravotní pojišťovny, jejichž pohledávky jsou přiznány vykonatelným rozsudkem, rozhodčím nálezem nebo notářským zápisem.

Bylo-li zástavní právo k nemovitosti vloženo či zapsáno do katastru nemovitostí před nabytím účinnosti zákona o veřejných dražbách, a učinil-li zástavní věřitel podle ustanovení § 36 odst. 2 zákona o veřejných dražbách čestné prohlášení ve formě notářského zápisu o tom že má vůči dlužníkovi splatnou pohledávku, z níž není plněno, a která je zajištěna tímto zástavním právem, lze na základě těchto skutečností provést nedobrovolnou dražbu. V takovém případě tedy není nutné mít k dispozici exekuční titul.

Věcná břemena přechodem vlastnictví na vydražitele zůstávají nedotčena, z předkupních práv zaniká pouze předkupní právo zřízené smlouvou (to lze uplatnit pouze v průběhu dražby), zákonná i spoluvlastnická předkupní práva působí vůči vydražiteli.

Dále zaniká zástavní právo zajišťující nejstarší přihlášenou pohledávku a všechna zástavní práva z hlediska svého vzniku mladší.

Informativní ceník

Základní informace o nákladových položkách spojených s dražbou a provize:

  • provize dražebníka se pohybuje dle povahy dražby (od 4% až 10%)

náklady:

  • zpracování kompletní agendy dražby
  • poštovné, kolkovné
  • vypracování znaleckých posudků
  • notářské poplatky
  • pronájem dražební místnosti
  • inzerce, reklama
  • náklady na zveřejnění na internetu a centrální adresy
  • náklady na právní služby
  • náklady na cestovné
  • dokumentace předmětu dražby
  • náklady na zajištění prohlídek předmětu dražby
  • pojištění odpovědnosti za škodu
  • odměna dražebníka
  • odměna licitátora
  • odměna ostatních spolupracovníků dražebníka
  • zpracování informačního memoranda
  • jednání s investory
  • náklady spojené s předáním předmětu dražby
  • apod..


Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí. V našem týmu je celá řada spolupracovníků, kteří splňují tyto náročné požadavky. Individuální přístup při jednání s konkrétními investory a naprostá diskrétnost patří k našim základním formám jakéhokoliv obchodního jednání.

Jako prodávajícího Vás jistě zaujme jedna z mnoha informací, která může vést k Vašemu rozhodnutí o prodeji dražbou. Touto skutečností například je, že cenou pro výpočet příslušné daně z převodu nemovitostí je cena dosažená vydražením (a ne cena znaleckého posudku) a poplatníkem daně z převodu nemovitostí v tomto případě není prodávající, ale vydražitel.

Naše společnost byla založena v roce 2003 na základě víceletých komplexních zkušeností se správou nemovitostí za účelem zajištění správy, údržby a oprav nemovitostí v Hodoníně.

Jsme spolehlivou společností, která si zakládá na seriózním přístupu ke svým obchodním partnerům.

Zajišťujeme komplexní správu nemovitostí v rozsahu stanoveném ve smlouvě a dle potřeb vlastníků nemovitosti. Správu provádíme v právních úkonech a jednáních jménem majitele na jeho účet na základě plné moci a v praktických činnostech, k nimž plné moci není třeba, jinými slovy provádíme za vlastníky nemovitosti vše potřebné tak, aby byli vlastníci co nejméně obtěžováni, aby byli se stavem a správou  svého majetku spokojeni.

Správa nemovitostí REAL s.r.o.
Plucárna 3560/1
695 01 Hodonín

tel./fax: 776 267 938, 518 351 818
spravanemovitostireal@seznam.cz

IČ: 26906121

Bankovní spojení: ČSOB, a.s.
č. účtu 184583801/0300

Firma je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně v oddílu C, vložka 43769

Okresní správa nemovitostí

Správa nemovitostí REAL s.r.o. nabízí komplexní služby, s působností v celé ČR, pro české i zahraniční klienty, kteří potřebují transparentním a nejvýhodnějším způsobem prodat svůj majetek, a to je formou dražby.

Základní informace

Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí.

Veškeré poradenství s dražbou související je však zdarma.

Samozřejmostí je naprostá diskrétnost, ochrana zájmů klienta a příslušných informací.

V případě Vašeho zájmu o prodej majetku veřejnou dražbou je první podmínkou sepsání ,,Smlouvy o provedení dražby“.

Provize za zprostředkování

Specializujeme se na provádění veřejných dražeb. Výkon činnosti dražebníka je novou podnikatelskou činností, která se provádí za odměnu a proto nabízíme za zprostředkování dobrovolných dražeb provizi a to podle individuálního případu.

Obecně o dražbách

Zákon č. 26/2000 Sb. o veřejných dražbách ve znění novel, upravuje veřejné dražby dobrovolné a nedobrovolné.

Ve veřejných dražbách dobrovolných dává možnost vlastníkům, likvidátorům a správcům konkursních podstat, aby touto transparentní zákonnou cestou dosáhli zpeněžení svého majetku.

Prostřednictvím veřejných dražeb nedobrovolných může věřitel uspokojit své pohledávky mimosoudní cestou z majetku dlužníků. Touto cestou je možno prodat majetek, který je zastaven, například zajištěn u nemovitostí zástavním právem, a to jak majetek dlužníka, tak i osoby, která zajišťovala zástavním právem svůj majetek pro jiného dlužníka.

Dražit lze nyní jak věci movité tak věci nemovité s tím, že vlastnictví k předmětu dražby přechází z původního vlastníka na vydražitele příklepem licitátora za podmínky, že je zaplacena cena.

Náklady dražby jsou hrazeny až z jejího výtěžku. Odměna dražebníka je sjednávána individuálně a je limitována jen u konkursů, kde může být dohodnuta cena maximálně 10% z ceny dosažené vydražením. Zálohujeme veškeré náklady spojené s dražbou s ohledem na častý nedostatek finančních prostředků u konkursních správců i likvidátorů. Jedná se například o náklady za znalecký posudek, zveřejnění v tisku i na centrální adrese, tvorby základní dokumentace, informačního memoranda, přímé oslovení potenciálních zájemců, prohlídky, jednání s investory apod..

Dobrovolné dražby

V tomto případě jde o veřejné dražby prováděné zpravidla na návrh vlastníka, případně likvidátora a správce konkursní podstaty.

Dobrovolné dražby budou využívány zejména v souvislosti se zákonem o konkursu a vyrovnání, kde je stanoveno, že konkursní podstatu lze zpeněžit veřejnou dražbou nebo prodejem mimo dražbu. V zájmu konkursních věřitelů je, aby konkursní podstata byla zpeněžena maximálně výhodně a z tohoto důvodu je vhodné postupovat právě cestou veřejné dražby.

Předmětem dobrovolné dražby může být movitá i nemovitá věc, případně i podnik nebo jeho organizační složka, převoditelná majetková práva s výjimkou práv z duševního vlastnictví a soubor věcí anebo práv.

Realizací dobrovolné dražby (přechodem vlastnictví) nezanikají věcná břemena ani zástavní práva na předmětu dražby váznoucí, s výjimkou zástavních práv k věcem v konkursní podstatě, u nichž bylo uplatněno právo na oddělené uspokojení.

Vlastnictví k předmětu dražby přechází k okamžiku příklepu za podmínky, že byla řádně a včas zaplacena vydražená cena.

Nedobrovolné dražby

Jde tu o dražby prováděné bez souhlasu vlastníka, na návrh dražebního věřitele, tj.:

  • zástavního věřitele
  • věřitele pohledávky zajištěné omezením převodu nemovitosti
  • věřitele pohledávky zajištěné zadržovacím právem
  • správce daně
  • správy sociálního zabezpečení nebo
  • zdravotní pojišťovny, jejichž pohledávky jsou přiznány vykonatelným rozsudkem, rozhodčím nálezem nebo notářským zápisem.

Bylo-li zástavní právo k nemovitosti vloženo či zapsáno do katastru nemovitostí před nabytím účinnosti zákona o veřejných dražbách, a učinil-li zástavní věřitel podle ustanovení § 36 odst. 2 zákona o veřejných dražbách čestné prohlášení ve formě notářského zápisu o tom že má vůči dlužníkovi splatnou pohledávku, z níž není plněno, a která je zajištěna tímto zástavním právem, lze na základě těchto skutečností provést nedobrovolnou dražbu. V takovém případě tedy není nutné mít k dispozici exekuční titul.

Věcná břemena přechodem vlastnictví na vydražitele zůstávají nedotčena, z předkupních práv zaniká pouze předkupní právo zřízené smlouvou (to lze uplatnit pouze v průběhu dražby), zákonná i spoluvlastnická předkupní práva působí vůči vydražiteli.

Dále zaniká zástavní právo zajišťující nejstarší přihlášenou pohledávku a všechna zástavní práva z hlediska svého vzniku mladší.

Informativní ceník

Základní informace o nákladových položkách spojených s dražbou a provize:

  • provize dražebníka se pohybuje dle povahy dražby (od 4% až 10%)

náklady:

  • zpracování kompletní agendy dražby
  • poštovné, kolkovné
  • vypracování znaleckých posudků
  • notářské poplatky
  • pronájem dražební místnosti
  • inzerce, reklama
  • náklady na zveřejnění na internetu a centrální adresy
  • náklady na právní služby
  • náklady na cestovné
  • dokumentace předmětu dražby
  • náklady na zajištění prohlídek předmětu dražby
  • pojištění odpovědnosti za škodu
  • odměna dražebníka
  • odměna licitátora
  • odměna ostatních spolupracovníků dražebníka
  • zpracování informačního memoranda
  • jednání s investory
  • náklady spojené s předáním předmětu dražby
  • apod..


Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí. V našem týmu je celá řada spolupracovníků, kteří splňují tyto náročné požadavky. Individuální přístup při jednání s konkrétními investory a naprostá diskrétnost patří k našim základním formám jakéhokoliv obchodního jednání.

Jako prodávajícího Vás jistě zaujme jedna z mnoha informací, která může vést k Vašemu rozhodnutí o prodeji dražbou. Touto skutečností například je, že cenou pro výpočet příslušné daně z převodu nemovitostí je cena dosažená vydražením (a ne cena znaleckého posudku) a poplatníkem daně z převodu nemovitostí v tomto případě není prodávající, ale vydražitel.

© 2024
Správa nemovitostí REAL s.r.o.
i-servis.cz