Správa nemovitostí REAL s.r.o. nabízí komplexní služby, s působností v celé ČR, pro české i zahraniční klienty, kteří potřebují transparentním a nejvýhodnějším způsobem prodat svůj majetek, a to je formou dražby.

Základní informace

Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí.

Veškeré poradenství s dražbou související je však zdarma.

Samozřejmostí je naprostá diskrétnost, ochrana zájmů klienta a příslušných informací.

V případě Vašeho zájmu o prodej majetku veřejnou dražbou je první podmínkou sepsání ,,Smlouvy o provedení dražby“.

Provize za zprostředkování

Specializujeme se na provádění veřejných dražeb. Výkon činnosti dražebníka je novou podnikatelskou činností, která se provádí za odměnu a proto nabízíme za zprostředkování dobrovolných dražeb provizi a to podle individuálního případu.

Obecně o dražbách

Zákon č. 26/2000 Sb. o veřejných dražbách ve znění novel, upravuje veřejné dražby dobrovolné a nedobrovolné.

Ve veřejných dražbách dobrovolných dává možnost vlastníkům, likvidátorům a správcům konkursních podstat, aby touto transparentní zákonnou cestou dosáhli zpeněžení svého majetku.

Prostřednictvím veřejných dražeb nedobrovolných může věřitel uspokojit své pohledávky mimosoudní cestou z majetku dlužníků. Touto cestou je možno prodat majetek, který je zastaven, například zajištěn u nemovitostí zástavním právem, a to jak majetek dlužníka, tak i osoby, která zajišťovala zástavním právem svůj majetek pro jiného dlužníka.

Dražit lze nyní jak věci movité tak věci nemovité s tím, že vlastnictví k předmětu dražby přechází z původního vlastníka na vydražitele příklepem licitátora za podmínky, že je zaplacena cena.

Náklady dražby jsou hrazeny až z jejího výtěžku. Odměna dražebníka je sjednávána individuálně a je limitována jen u konkursů, kde může být dohodnuta cena maximálně 10% z ceny dosažené vydražením. Zálohujeme veškeré náklady spojené s dražbou s ohledem na častý nedostatek finančních prostředků u konkursních správců i likvidátorů. Jedná se například o náklady za znalecký posudek, zveřejnění v tisku i na centrální adrese, tvorby základní dokumentace, informačního memoranda, přímé oslovení potenciálních zájemců, prohlídky, jednání s investory apod..

Dobrovolné dražby

V tomto případě jde o veřejné dražby prováděné zpravidla na návrh vlastníka, případně likvidátora a správce konkursní podstaty.

Dobrovolné dražby budou využívány zejména v souvislosti se zákonem o konkursu a vyrovnání, kde je stanoveno, že konkursní podstatu lze zpeněžit veřejnou dražbou nebo prodejem mimo dražbu. V zájmu konkursních věřitelů je, aby konkursní podstata byla zpeněžena maximálně výhodně a z tohoto důvodu je vhodné postupovat právě cestou veřejné dražby.

Předmětem dobrovolné dražby může být movitá i nemovitá věc, případně i podnik nebo jeho organizační složka, převoditelná majetková práva s výjimkou práv z duševního vlastnictví a soubor věcí anebo práv.

Realizací dobrovolné dražby (přechodem vlastnictví) nezanikají věcná břemena ani zástavní práva na předmětu dražby váznoucí, s výjimkou zástavních práv k věcem v konkursní podstatě, u nichž bylo uplatněno právo na oddělené uspokojení.

Vlastnictví k předmětu dražby přechází k okamžiku příklepu za podmínky, že byla řádně a včas zaplacena vydražená cena.

Nedobrovolné dražby

Jde tu o dražby prováděné bez souhlasu vlastníka, na návrh dražebního věřitele, tj.:

  • zástavního věřitele
  • věřitele pohledávky zajištěné omezením převodu nemovitosti
  • věřitele pohledávky zajištěné zadržovacím právem
  • správce daně
  • správy sociálního zabezpečení nebo
  • zdravotní pojišťovny, jejichž pohledávky jsou přiznány vykonatelným rozsudkem, rozhodčím nálezem nebo notářským zápisem.

Bylo-li zástavní právo k nemovitosti vloženo či zapsáno do katastru nemovitostí před nabytím účinnosti zákona o veřejných dražbách, a učinil-li zástavní věřitel podle ustanovení § 36 odst. 2 zákona o veřejných dražbách čestné prohlášení ve formě notářského zápisu o tom že má vůči dlužníkovi splatnou pohledávku, z níž není plněno, a která je zajištěna tímto zástavním právem, lze na základě těchto skutečností provést nedobrovolnou dražbu. V takovém případě tedy není nutné mít k dispozici exekuční titul.

Věcná břemena přechodem vlastnictví na vydražitele zůstávají nedotčena, z předkupních práv zaniká pouze předkupní právo zřízené smlouvou (to lze uplatnit pouze v průběhu dražby), zákonná i spoluvlastnická předkupní práva působí vůči vydražiteli.

Dále zaniká zástavní právo zajišťující nejstarší přihlášenou pohledávku a všechna zástavní práva z hlediska svého vzniku mladší.

Informativní ceník

Základní informace o nákladových položkách spojených s dražbou a provize:

  • provize dražebníka se pohybuje dle povahy dražby (od 4% až 10%)

náklady:

  • zpracování kompletní agendy dražby
  • poštovné, kolkovné
  • vypracování znaleckých posudků
  • notářské poplatky
  • pronájem dražební místnosti
  • inzerce, reklama
  • náklady na zveřejnění na internetu a centrální adresy
  • náklady na právní služby
  • náklady na cestovné
  • dokumentace předmětu dražby
  • náklady na zajištění prohlídek předmětu dražby
  • pojištění odpovědnosti za škodu
  • odměna dražebníka
  • odměna licitátora
  • odměna ostatních spolupracovníků dražebníka
  • zpracování informačního memoranda
  • jednání s investory
  • náklady spojené s předáním předmětu dražby
  • apod..


Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí. V našem týmu je celá řada spolupracovníků, kteří splňují tyto náročné požadavky. Individuální přístup při jednání s konkrétními investory a naprostá diskrétnost patří k našim základním formám jakéhokoliv obchodního jednání.

Jako prodávajícího Vás jistě zaujme jedna z mnoha informací, která může vést k Vašemu rozhodnutí o prodeji dražbou. Touto skutečností například je, že cenou pro výpočet příslušné daně z převodu nemovitostí je cena dosažená vydražením (a ne cena znaleckého posudku) a poplatníkem daně z převodu nemovitostí v tomto případě není prodávající, ale vydražitel.

Naše společnost byla založena v roce 2003 na základě víceletých komplexních zkušeností se správou nemovitostí za účelem zajištění správy, údržby a oprav nemovitostí v Hodoníně.

Jsme spolehlivou společností, která si zakládá na seriózním přístupu ke svým obchodním partnerům.

Zajišťujeme komplexní správu nemovitostí v rozsahu stanoveném ve smlouvě a dle potřeb vlastníků nemovitosti. Správu provádíme v právních úkonech a jednáních jménem majitele na jeho účet na základě plné moci a v praktických činnostech, k nimž plné moci není třeba, jinými slovy provádíme za vlastníky nemovitosti vše potřebné tak, aby byli vlastníci co nejméně obtěžováni, aby byli se stavem a správou  svého majetku spokojeni.

Správa nemovitostí REAL s.r.o.
Plucárna 3560/1
695 01 Hodonín

tel./fax: 776 267 938, 518 351 818
spravanemovitostireal@seznam.cz

IČ: 26906121

Bankovní spojení: ČSOB, a.s.
č. účtu 184583801/0300

Firma je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně v oddílu C, vložka 43769

Dlužníci a sankce

Společenství vlastníků, bytová družstva i soukromí majitelé domů mohou využít sankcí zakotvených v legislativě a po dlužnících vyžadovat zaplacení úroku z prodlení a poplatku z prodlení. Je ale nutné rozlišovat typy předepsaných plateb.

Úrok z prodlení je možné použít na dluh na platbách příspěvků na správu domu a pozemku dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. a pro platby nájemného. Současná výše úroku z prodlení činí 8,05% ročně.

Pro dluhy na platbách (včetně záloh) za služby spojené s užíváním bytů a nebytových prostorů je možné dlužníkovi předepsat poplatek z prodlení dle z. č. 67/2013 Sb. Poplatek je možné předepsat pokud prodlení přesahuje o více než 5 dnů splatnosti platby. Výše poplatku činí za každý den prodlení jedno promile (0,001) z dlužné částky, nejméně však 10 Kč za každý, i započatý měsíc prodlení. Výše poplatku z prodlení tedy činí min. 36,5% ročně.

Kromě uvedených sankcích se může SVJ shodnout na vlastních sankcích, kterými mohou zatížit dlužníky. Jedná se např. o sankci za pozdní platbu. Sankce však musí být přiměřená – nesmí odporovat dobrým mravům. Pokud by dlužník rozporoval výši této sankce, o její přiměřenosti by nejspíše rozhodoval soud.

Kromě uvedených sankcích si může SVJ odsouhlasit vlastní sankce. Jedná se např. o sankci za pozdní platbu. Sankce však musí být přiměřená – nesmí odporovat dobrým mravům. Pokud by dlužník rozporoval výši této sankce, o její přiměřenosti by nejspíše rozhodoval soud.

Jak je vidět legislativa obsahuje rozdělení sankcí pro různé typy plateb a vznikl také značný nepoměr mezi výší sankcí. Sankce, které si stanoví společenství, nemusí být právně vymahatelné. Opakovaně diskutovaným problémem je nemožnost upřednostnit pohledávky SVJ před jinými věřiteli nebo alespoň zajištění informovanosti o insolvenci dlužníka. SVJ tedy stále zůstávají ve velké nevýhodě ve vymáhání svých pohledávek za spoluvlastníky a družstevníky. Bohužel na tomto faktu nic nezmění ani bezchybné a včasné upomínání.

© 2024
Správa nemovitostí REAL s.r.o.
i-servis.cz