Správa nemovitostí REAL s.r.o. nabízí komplexní služby, s působností v celé ČR, pro české i zahraniční klienty, kteří potřebují transparentním a nejvýhodnějším způsobem prodat svůj majetek, a to je formou dražby.

Základní informace

Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí.

Veškeré poradenství s dražbou související je však zdarma.

Samozřejmostí je naprostá diskrétnost, ochrana zájmů klienta a příslušných informací.

V případě Vašeho zájmu o prodej majetku veřejnou dražbou je první podmínkou sepsání ,,Smlouvy o provedení dražby“.

Provize za zprostředkování

Specializujeme se na provádění veřejných dražeb. Výkon činnosti dražebníka je novou podnikatelskou činností, která se provádí za odměnu a proto nabízíme za zprostředkování dobrovolných dražeb provizi a to podle individuálního případu.

Obecně o dražbách

Zákon č. 26/2000 Sb. o veřejných dražbách ve znění novel, upravuje veřejné dražby dobrovolné a nedobrovolné.

Ve veřejných dražbách dobrovolných dává možnost vlastníkům, likvidátorům a správcům konkursních podstat, aby touto transparentní zákonnou cestou dosáhli zpeněžení svého majetku.

Prostřednictvím veřejných dražeb nedobrovolných může věřitel uspokojit své pohledávky mimosoudní cestou z majetku dlužníků. Touto cestou je možno prodat majetek, který je zastaven, například zajištěn u nemovitostí zástavním právem, a to jak majetek dlužníka, tak i osoby, která zajišťovala zástavním právem svůj majetek pro jiného dlužníka.

Dražit lze nyní jak věci movité tak věci nemovité s tím, že vlastnictví k předmětu dražby přechází z původního vlastníka na vydražitele příklepem licitátora za podmínky, že je zaplacena cena.

Náklady dražby jsou hrazeny až z jejího výtěžku. Odměna dražebníka je sjednávána individuálně a je limitována jen u konkursů, kde může být dohodnuta cena maximálně 10% z ceny dosažené vydražením. Zálohujeme veškeré náklady spojené s dražbou s ohledem na častý nedostatek finančních prostředků u konkursních správců i likvidátorů. Jedná se například o náklady za znalecký posudek, zveřejnění v tisku i na centrální adrese, tvorby základní dokumentace, informačního memoranda, přímé oslovení potenciálních zájemců, prohlídky, jednání s investory apod..

Dobrovolné dražby

V tomto případě jde o veřejné dražby prováděné zpravidla na návrh vlastníka, případně likvidátora a správce konkursní podstaty.

Dobrovolné dražby budou využívány zejména v souvislosti se zákonem o konkursu a vyrovnání, kde je stanoveno, že konkursní podstatu lze zpeněžit veřejnou dražbou nebo prodejem mimo dražbu. V zájmu konkursních věřitelů je, aby konkursní podstata byla zpeněžena maximálně výhodně a z tohoto důvodu je vhodné postupovat právě cestou veřejné dražby.

Předmětem dobrovolné dražby může být movitá i nemovitá věc, případně i podnik nebo jeho organizační složka, převoditelná majetková práva s výjimkou práv z duševního vlastnictví a soubor věcí anebo práv.

Realizací dobrovolné dražby (přechodem vlastnictví) nezanikají věcná břemena ani zástavní práva na předmětu dražby váznoucí, s výjimkou zástavních práv k věcem v konkursní podstatě, u nichž bylo uplatněno právo na oddělené uspokojení.

Vlastnictví k předmětu dražby přechází k okamžiku příklepu za podmínky, že byla řádně a včas zaplacena vydražená cena.

Nedobrovolné dražby

Jde tu o dražby prováděné bez souhlasu vlastníka, na návrh dražebního věřitele, tj.:

  • zástavního věřitele
  • věřitele pohledávky zajištěné omezením převodu nemovitosti
  • věřitele pohledávky zajištěné zadržovacím právem
  • správce daně
  • správy sociálního zabezpečení nebo
  • zdravotní pojišťovny, jejichž pohledávky jsou přiznány vykonatelným rozsudkem, rozhodčím nálezem nebo notářským zápisem.

Bylo-li zástavní právo k nemovitosti vloženo či zapsáno do katastru nemovitostí před nabytím účinnosti zákona o veřejných dražbách, a učinil-li zástavní věřitel podle ustanovení § 36 odst. 2 zákona o veřejných dražbách čestné prohlášení ve formě notářského zápisu o tom že má vůči dlužníkovi splatnou pohledávku, z níž není plněno, a která je zajištěna tímto zástavním právem, lze na základě těchto skutečností provést nedobrovolnou dražbu. V takovém případě tedy není nutné mít k dispozici exekuční titul.

Věcná břemena přechodem vlastnictví na vydražitele zůstávají nedotčena, z předkupních práv zaniká pouze předkupní právo zřízené smlouvou (to lze uplatnit pouze v průběhu dražby), zákonná i spoluvlastnická předkupní práva působí vůči vydražiteli.

Dále zaniká zástavní právo zajišťující nejstarší přihlášenou pohledávku a všechna zástavní práva z hlediska svého vzniku mladší.

Informativní ceník

Základní informace o nákladových položkách spojených s dražbou a provize:

  • provize dražebníka se pohybuje dle povahy dražby (od 4% až 10%)

náklady:

  • zpracování kompletní agendy dražby
  • poštovné, kolkovné
  • vypracování znaleckých posudků
  • notářské poplatky
  • pronájem dražební místnosti
  • inzerce, reklama
  • náklady na zveřejnění na internetu a centrální adresy
  • náklady na právní služby
  • náklady na cestovné
  • dokumentace předmětu dražby
  • náklady na zajištění prohlídek předmětu dražby
  • pojištění odpovědnosti za škodu
  • odměna dražebníka
  • odměna licitátora
  • odměna ostatních spolupracovníků dražebníka
  • zpracování informačního memoranda
  • jednání s investory
  • náklady spojené s předáním předmětu dražby
  • apod..


Provádění veřejných dražeb je poměrně složitý proces, při kterém je třeba dostatečných organizačních, ekonomických, právních a řady dalších odborných znalostí. V našem týmu je celá řada spolupracovníků, kteří splňují tyto náročné požadavky. Individuální přístup při jednání s konkrétními investory a naprostá diskrétnost patří k našim základním formám jakéhokoliv obchodního jednání.

Jako prodávajícího Vás jistě zaujme jedna z mnoha informací, která může vést k Vašemu rozhodnutí o prodeji dražbou. Touto skutečností například je, že cenou pro výpočet příslušné daně z převodu nemovitostí je cena dosažená vydražením (a ne cena znaleckého posudku) a poplatníkem daně z převodu nemovitostí v tomto případě není prodávající, ale vydražitel.

Naše společnost byla založena v roce 2003 na základě víceletých komplexních zkušeností se správou nemovitostí za účelem zajištění správy, údržby a oprav nemovitostí v Hodoníně.

Jsme spolehlivou společností, která si zakládá na seriózním přístupu ke svým obchodním partnerům.

Zajišťujeme komplexní správu nemovitostí v rozsahu stanoveném ve smlouvě a dle potřeb vlastníků nemovitosti. Správu provádíme v právních úkonech a jednáních jménem majitele na jeho účet na základě plné moci a v praktických činnostech, k nimž plné moci není třeba, jinými slovy provádíme za vlastníky nemovitosti vše potřebné tak, aby byli vlastníci co nejméně obtěžováni, aby byli se stavem a správou  svého majetku spokojeni.

Správa nemovitostí REAL s.r.o.
Plucárna 3560/1
695 01 Hodonín

tel./fax: 776 267 938, 518 351 818
spravanemovitostireal@seznam.cz

IČ: 26906121

Bankovní spojení: ČSOB, a.s.
č. účtu 184583801/0300

Firma je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně v oddílu C, vložka 43769

Povinnost instalovat indikátory, měřiče tepla a vodoměry na teplou vodu s dálkovým odečtem

V září 2021 byla přijata novela zákona č. 406/2000 Sb. kde byly doplněny do § 7 odstavce 10 až 12 ve znění s účinností 1.1.2022:

§7
4) Stavebník, vlastník budovy nebo společenství vlastníků jednotek nebo v případě, že společenství vlastníků jednotek nevzniklo, správce jsou dále povinni

e) vybavit, v případě bytových domů a víceúčelových staveb s dodávkou tepla nebo chladu ze soustavy zásobování tepelnou energií nebo s ústředním vytápěním nebo chlazením anebo společnou přípravou teplé vody každý byt a nebytový prostor přístroji registrujícími dodávku tepelné energie, kterými jsou stanovená měřidla podle zákona o metrologii anebo zařízení pro rozdělování nákladů na vytápění, v rozsahu a způsobem podle prováděcího právního předpisu; vlastníci a uživatelé bytů nebo nebytových prostor jsou povinni na základě výzvy vlastníka budovy, společenství vlastníků jednotek nebo v případě, že společenství vlastníků jednotek nevzniklo, správce umožnit instalaci, údržbu a kontrolu těchto přístrojů

(10) Požadavky podle odstavce 4 písm. e) nemusí být splněny v případě

a) budov, kde je instalován sálavý systém vytápění s konstrukcí podlahového, stropního nebo stěnového vytápění a existují technické překážky k instalaci a vhodnému používání přístrojů registrujících dodávku tepelné energie nebo regulujících takový systém vytápění,

b) budov, kde je instalováno ústřední vytápění ze zdroje tepelné energie s násypným kotlem na tuhá paliva, a to za podmínky, že není instalována regulace podle zvláštního právního předpisu28),

c) víceúčelových staveb, kde jednotlivé využívané prostory nejsou od sebe ani od společných prostor budovy uzavřeny pevnou stavební konstrukcí, která by pro potřeby vytápění jednotlivé prostory uživatelů vymezovala a tím omezovala dodávku tepelné energie pouze do vymezeného prostoru, nebo kde je v budově instalováno několik technických systémů budovy,

d) budov, kdy ukazatel energetické náročnosti budovy celkové dodané energie nebo primární energie z neobnovitelných zdrojů energie je zařazen do klasifikační třídy mimořádně úsporná podle zvláštního právního předpisu29).

(11) Veškerá stanovená měřidla a přístroje registrující dodávku tepelné energie podle odstavce 4 písm. d) nebo e) instalovaná po účinnosti tohoto zákona musí být dálkově odečitatelnými stanovenými měřidly a dálkově odečitatelnými přístroji registrujícími dodávku tepelné energie v rozsahu a způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem. Veškerá stávající místa osazená stanovenými měřidly nebo přístroji registrujícími dodávku tepelné energie podle odstavce 4 písm. d) nebo e) musí být osazena dálkově odečitatelnými stanovenými měřidly nebo dálkově odečitatelnými přístroji registrujícími dodávku tepelné energie do 1. ledna 2027 v rozsahu a způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem.

(12) Dálkově odečitatelným stanoveným měřidlem a přístrojem registrujícím dodávku tepelné energie se rozumí takové stanovené měřidlo a přístroj registrující dodávku tepelné energie, pro které k provedení odečtu není nutný přístup do jednotlivých bytů nebo nebytových prostor. Za dálkově odečitatelné stanovené měřidlo a přístroj registrující dodávku tepelné energie nelze považovat stanovené měřidlo a přístroj registrující dodávku tepelné energie, který byl instalován před datem účinnosti tohoto zákona a splňuje kritérium podle věty první, ale není nastaven na dálkový odečet minimálně v měsíčním intervalu. Tato skutečnost se prokazuje technickou dokumentací daného stanoveného měřidla nebo přístroje registrujícího dodávku tepelné energie

Po této době už je jakékoliv měření považované za nesprávné a nelze se o naměřený údaj opřít. Podle vodoměrů s neplatným metrologickým ověřením nelze rozúčtovávat spotřebu vody. Dokonce dle zákona o metrologii hrozí pokuta osobě odpovědné za rozúčtování ve výši 1.000.000 Kč.

© 2024
Správa nemovitostí REAL s.r.o.
i-servis.cz